כעת בבג"ץ: דיון בעניין מינויו של דרעי לשר

ישראל רובין No Comments on כעת בבג"ץ: דיון בעניין מינויו של דרעי לשר

בשעה 09:00 בבוקר החל הדיון בבג"ץ בעניין מינויו של דרעי לשר בממשלה, ועל התיקון בחוק יסוד הממשלה. הנשיאה חיות בדיון: "הבעת האמון הייתה בממשלה כולה – לא בשר ספציפי"

אולם בית המשפט העליון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר בשעה 09:00 החל בית המשפט העליון את הדיון בעתירות המבקשות לפסול את מינויו של אריה דרעי לשר בשל חוסר סבירות לאחר שהורשע שלוש פעמים.

בנוסף מתבקש בית המשפט להתערב בעניין תיקון חוק יסוד הממשלה, שהבהיר כי רק אדם שנגזר עליו עונש מאסר בפועל לא יוכל להתמנות לשר במשך שבע שנים מסיום ריצוי עונשו – מה שאפשר לדרעי להתמנות מבלי לפנות ליור ועדת הבחירות שיכריע האם יש במעשיו משום קלון.

הדיון מתקיים בהרכב מורחב של 11 שופטים ומועבר בשידור חי. שופטי ההרכב: אב"ד הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין, חאלד כבוב.

בפתח הדיון הציג עורך הדין ענר הלמן מהפרקליטות את עמדת היועצת המשפטית לממשלה, לפיה יש לפסול את מינויו של דרעי לשר בשל חוסר סבירות.

הלמן הדגיש כי דרעי הורשע בפלילים בשלוש פרשיות שונות, ואף שמשקלן של העבירות השונות נמוך וכן שהעבירות בהן הורשע בהרשעה האחרונה הין עבירות במדרג הנמוך של עבירות המס, "יש ליתן משקל משמעותי לחזרתיות ולכך שדרעי שב ועבר על החוק, ברוב המקרים בשעה שהוא מכהן בתפקיד ציבורי" אמר בדיון.

נשיאת בית המשפט אסתר חיות חידדה בדיון כי הממשלה כולה הושבעה, ולא הייתה התייחסות לשר ספציפי. לדבריה, :יש סעיף בחוק שמאפשר לראש הממשלה שיקול דעת למנות שר כזה או אחר. מה שאנחנו בוחנים זה את שיקול הדעת הזה".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא הבוקר אמר בפתח הדיון בבית המשפט העליון: "שר שניסה להשתלט על מוסד היועץ המשפטי לממשלה, שר שבעבר כבר שינה חוקים לטובתו ואת חוק יסוד הממשלה בשעתו בשנת 2001, השר הזה לא יכול להיות שר בממשלת ישראל".

 



0 תגובות